فرمانده سپاه ناحیه اهر، هشت سال دفاع مقدس را برگرفته از نهضت عاشورایی عنوان کرد. به گزارش #اهروصال، سرهنگ پاسدار حسن سیفی، پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان اهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا و امام خمینی (ره) هفته دفاع مقدس را فرصتی برای یادآوری رشادت ها

به گزارش #نسیم اهر ، سرهنگ پاسدار حسن سیفی، پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان اهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا و امام خمینی (ره) هفته دفاع مقدس را فرصتی برای یادآوری رشادت ها و دلیری های رزمندگان اسلام به روش های مختلف فرهنگی، هنری و… برشمرد.

وی جنگ تحمیلی را طولانی ترین جنگهای تاریخ معاصر برشمرد و گفت: جنگ تحمیلی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توسط رژیم بعث به ایران تحمیل گردید و به مدت ۸ سال به طول کشید.

فرمانده سپاه ناحیه اهر به عوامل و دلایل وقوع جنگ تحمیلی کرد و افزود: از اهداف اصلی رژیم بعث و صدام در برپایی این جنگ نابرابر به دست آوردن استان خوزستان که حاصل خیز و غنی از نفت بود، تسلط بر اروند رود و شمال خلیج فارس و مهمترین آن سرنگونی حکومت نوپای انقلاب اسلامی ایران بود که به اهداف خود دست پیدا نکردند.

وی اطاعت از ولی امر مسلمین را رمز پیروزی در مقابل دشمنان برشمرد و گفت: حضور پر برکت ولی فقیه حضرت امام خمینی(ره) و تبعیت از ایشان را عامل اصلی در پیروزی رزمندگان اسلام برشمرد و گفت: به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در زمان جنگ تحمیلی اقشار مختلف مردم بسیجی وار در جبهه ها حضور پیدا کردند و این عاملی بر پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح شد.

فرمانده سپاه جنگ ایران با رژیم بعثی را جنگ حق علیه باطل ذکر کرد و جنایاتی که این رژیم بعثی علیه مردم ایران کردند برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

خبر از: مصطفی قربان موحد