مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای ایجاد داروخانه داروهای خاص و درمانگاه در شهرستان اهر خبر داد. حمید منجم شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان گفت: وعده‌ای که برای آقای فرماندار، امام جمعه محترم و نماینده مردمی شهرستان اهر داده […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای ایجاد داروخانه داروهای خاص و درمانگاه در شهرستان اهر خبر داد.

حمید منجم شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان گفت: وعده‌ای که برای آقای فرماندار، امام جمعه محترم و نماینده مردمی شهرستان اهر داده بودم، کارهای مربوط به جمعیت هلال احمر در ایجاد داروخانه داروهای خاص و درمانگاه انجام گرفته و ما منتظر هستیم که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر موافقت خودش را در خصوص صدور پروانه داروخانه و درمانگاه اعلام بنماید.

وی افزود: جمعیت هلال احمر آماده است فعالیت‌های بشردوستانه خود را روز به روز گسترش بدهد و هرجا که نیازی هست با حضور خیرین و مردم بزرگوار ارائه خدمت بنماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: در جمعیت هلال احمر آنچه در کمک‌ها مهم است نیت افراد است نه میزان آورده آنها، ما پیرزنی داشتیم که کل دارای اش که ۳ تخم مرغ بود برای سیل زدگان کمک کرد و یا خیری داشتیم که ۳۰۰ واحد منزل ساخته است.

منجم گفت: در عرصه‌های بین الملی نیز جمعیت هلال احمر کارهای خوبی انجام داده است و به برکت جمهوری اسلامی ایران ما توانسته ایم کرسی مدیریت خاورمیانه‌ای صلیب سرخ را بعد از سالیان از عربستان بگیریم و در زلزله ترکیه نیز در بین صلیب سرخ و هلال احمر ۱۰۱ کشور خدمت رسان، ما تنها کشوری بودیم که نشان افتخار خدمت را گرفتیم و در حوادث اخیر غزه نیز آماده امدادرسانی هستیم که متأسفانه رژیم اشغالگر قدس این اجازه را نمی‌دهد.

در این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز ایجاد درمانگاه در محل بیمارستان قدیم برای ارائه خدمات درمانی به روستاهای همجوار را ضروری دانست.

احمد محرم زاده گفت: دستور اختصاص ۲ دستگاه آمبولانس برای جمعیت هلال احمر اهر را گرفته ایم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این خودروها برای ارئه خدمات تحویل گردد.

وی با قدردانی از خدمات هلال احمر در حوادث مختلف داخلی و خارجی و به خصوص سیل اخیر شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه در سیل شهریور ماه هم به منازل و هم به وسایط نقلیه شهروندان آسیب وارد شده است و با پیگیری‌های که انجام داده ایم قرار است برای جبران قسمتی از آسیب‌های وارد شده تسهیلات و یا لوازم خانگی داده شود که امیدواریم در روزهای آینده این کار عملی شود.

در این مراسم فرماندار شهرستان اهر نیز از کمک به آسیب دیدگان از سیل شهریور در قالب لوازم معیشتی و تسهیلات بانکی خبر داد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: در اثر این سیل به ۴۵۸ خانوار آسیب وارد شد که با دستور استاندار آذربایجان شرقی و تلاش نماینده، سپاه و هلال احمر برای همه آنها لوازم معیشتی تهیه کرده ایم و از مس ایران و همچنین از آقای عباس زاده مدیرعامل مس سونگون آذربایجان تشکر می‌نمایم.

وی افزود: میزان ارزش لوازم معیشتی و تسهیلات بانکی پیش بینی شده ۱۰۰ میلیارد ریال است.

غنی زاده همچنین از خدمات سپاه، هلال احمر و سایر ادارات در سیل شهریور ماه تقدیر کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان تجلیل شد.