معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان برای رفع عقب ماندگی اهر در حوه بهداشت و درمان صورت گرفته است و تامین نیاز‌های توسعه‌ای برای رفع کمبود تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی در اولویت خواهد بود.

حمید جمال الدینی در بازدید از بیمارستان و طرحهای عمرانی حوزه بهداشت و درمان اهر با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم درمانی در این شهرستان و کمبود پزشک متخصص افزود: امروز با وجود محدودیت‌های موجود برخی از نواقصات رفع شده است و ما در تلاش هستیم تا میزان مراجعات مردمی را به مرکز استان کاهش دهیم، اما علت عمده این موضوع نبود زیرساخت‌های لازم در شهرستان اهر و کمبود پزشک متخصص است.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم در خصوص ایجاد دانشکده علوم پزشکی فراهم شود و نیرو‌های بومی متخصص در این شهرستان تربیت یابند تا در آینده برای مردم این منطقه خدمات درمانی مناسب ارائه کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم از کم لطفی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی این شهرستانها گلایه کرد و گفت: بیمارستان اهر برای مردم منطقه ارسباران ارائه خدمات می کند اما به علت کمبود امکانات و قدیمی شدن تجهیزات، میزان مراجعه شهروندان به مرکز استان بیشتر شده است.

احمد محرم زاده خاطر نشان کرد: در سال ۹۱ مصوب شده بود تا بیمارستان اهر با ۳۱۵ تخت برای مردم منطقه خدمات ارائه کند اما به علت نبود زیرساخت‌های لازم و قدیمی بودن دستگاه‌ها در حال حاضر با ۱۸۲ تخت فعالیت دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با گلایه از روند کند اجرای طرحهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: بیش از سه ماه است که کلنگ هشت خانه بهداشت در شهرستان به زمین زده شده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.