فرماندار اهر از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به سیل زدگان این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: سیل هفتم شهریور ماه در شهرستان اهر به ۴۷۵ خانوار خسارت وارد کرده بود که از لحظات اولیه وقوع سیل، خدمات مطلوبی برای شهروندان خسارت دیده ارائه شد.

وی افزود: با تلاش‌های استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم اهر و هریس و ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک ملی و صندوق توسعه کارآفرینی، ۵ میلیارد تومان تسهیلات لوازم خانگی از سوی معدن مس سونگون و ۵ میلیارد تومان از طریق بیمه برای جبران خسارات به سیل زدگان اختصاص یافت.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر تاکید کرد: از آغاز سال تاکنون، چندین مورد حوادث طبیعی و غیر مترقبه در شهرستان اهر رخ داده که تمامی آن‌ها با وحدت و همدلی بین مسولان و مردم عزیز به خوبی مدیریت شده است.

غنی زاده ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیر عامل مجتمع مس آذربایجان (مس سونگون) عنوان کرد: معادن منطقه خصوصاً مس سونگون در تمامی رویدادها در کنار مردم بوده و اکنون نیز تعداد ۱۳۷ عدد یخچال، ۱۱۸ عدد اجاق گاز و ۴۷۵ تخته فرش به ارزش ۵ میلیارد تومان از بخش مسؤلیت‌های اجتماعی معادن به شهروندان خسارت دیده از سیل اهدا خواهد شد.