مدیر جهاد کشاورزی اهر از خسارت ۸۰ درصدی بلایای طبیعی به باغات سیب این شهرستان خبر داد. علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم تولید سیب سردرختی در آذربایجان شرقی است که متاسفانه امسال با توجه به وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی، کم آبی […]

مدیر جهاد کشاورزی اهر از خسارت ۸۰ درصدی بلایای طبیعی به باغات سیب این شهرستان خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اهر یکی از قطب‌های مهم تولید سیب سردرختی در آذربایجان شرقی است که متاسفانه امسال با توجه به وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی، کم آبی و … بیش از ۸۰ درصد محصولات سیب سردرختی خسارت دیدند.

وی افزود: اکنون بیشتر محصول سیب اهر به صورت قطعات ریز و یا بادریز به فروش می‌رسند و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به این‌که امسال در اثر وقوع بلایای طبیعی ۱۰۰ درصد محصولات باغی شهرستان اهر دچار خسارت شدند، گفت: متاسفانه با توجه به خسارت‌های وارده به محصولات، کشاورزان اهری در حوزه کشاورزی و باغی بهره کافی از زراعت و باغداری را نبرده‌اند و امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی برای کمک به کشاورزان و باغداران همت مضاعف داشته باشند.

نجفی با تاکید بر این‌که اهر باید به عنوان پایلوت کشت قراردادی تعیین شود، افزود: با انجام این کار و اعطای بذر به کشاورزی، علاوه بر جبران خسارت در رونق تولید و اقتصاد خانواده‌ها و کشور نیز گام‌های مهم برداشته خواهد شد.

وی هم‌چنین از خسارت ۸۵ درصدی بلایای طبیعی به محصول گندم شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: در اثر این خسارت تنها ۱۲ هزار تن گندم امسال برداشت شد در حالی که باید بیش از ۸۰ هزار تن برداشت محصول داشتیم.

وی گفت: اکنون در شهرستان اهر ۲۰ هزار بهره بردار بوده و چندین هزار نفر نیز به باغداری و زراعت مشغول هستند و از این طریق ۹۹ درصد مواد غذایی این شهرستان را در حوزه کشاورزی تامین می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی اهر افزود: اگر شیوه کاشت و برداشت با رعایت اصول فنی و کارشناسی انجام گیرد، علاوه بر ارتقای در بهره وری و بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی، افزایش سطح کیفی و رونق اقتصادی و معیشتی در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.