امام جمعه شهرستان اهر منطقه ارسباران را سرشار از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، معدنی و منابع طبیعی برشمرد و گفت: شناسایی، مطالعه منابع و بکارگیری ایده‌های نخبگان می‌تواند این فرصت‌ها را به ثروت تبدیل کند. حجت الاسلام جواد حاجی زاده در مراسم برگزاری دومین جشنواره رویداد علمی هسته‌های مسئله محور در اهر، ضمن تاکید بر حمایت […]

امام جمعه شهرستان اهر منطقه ارسباران را سرشار از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، معدنی و منابع طبیعی برشمرد و گفت: شناسایی، مطالعه منابع و بکارگیری ایده‌های نخبگان می‌تواند این فرصت‌ها را به ثروت تبدیل کند.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده در مراسم برگزاری دومین جشنواره رویداد علمی هسته‌های مسئله محور در اهر، ضمن تاکید بر حمایت از طرح‌های علمی و پژوهشی جوانان نخبه شهرستان اهر از مسئولان خواست با ایجاد ظرفیت‌های مناسب و اعطای تسهیلات به طرح‌های علمی و پژوهشی، راه را برای تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه فراهم کنند.
وی در ادامه اقتدار و توانمندی یک کشور را منوط به ارتقای سطح علمی و دانش جامعه برشمرد و گفت: امروز زندگی انسان‌ها با تکنولوژی و علم آمیخته شده است و در این راستا جامعه‌ای توانمند و موفق می‌باشد که به علم و دانش روز مجهز باشد.
وی کشور ایران را جزو کشورهای پیشرفته در زمینه علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و غیره عنوان کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران، رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب و وجود نخبگان و دانشمندان هم اکنون ایران اسلامی درعرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی و خصوصا نظامی به حدی پیشرفت کرده‌اند که دشمنان توان مقابله با آن را ندارند.
حاجی‌زاده در ادامه رمز موفقیت در کارهای علمی و پژوهشی را حفظ روحیه جهادی و انقلابی برشمرد و خواستار توجه ویژه به این امر شد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم مردمی سازی علم و فناوری را رمز موفقیت در کشور برشمرد.
سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی افزود: جوامع پیشرفته در سایه مردمی سازی علم و فناوری به پیشرفت‌های مناسبی دست یافته‌اند و ما نیز باید مردم را به سمت تولید علم و فناوری هدایت کنیم و با مشوق هایی، سرمایه گذاری‌های مردم را به سمت تولید علم و فناوری سوق دهیم.
وی همچنین با اشاره به ارتقای سطوح علم و دانش در دانشگاه‌های جهان، از مسئولان دانشگاهیان و مراکز عالی خواست هرچه سریعتر حوزه علم و دانش را به نسل پنجم که دانشگاه‌های مکتب ساز و تمدن ساز می‌باشند سوق دهند، چرا که دانشگاه محل تولید ثروت است و باید محوریت دانش در دانشگاه‌ها به سمت محوریت فناوری هدایت شود.
ارسلانی در ادامه به محوریت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: در تحقق اهداف انقلاب اسلامی پنج محور بیان شده که عبارتند از: ” انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، و تمدن سازی نوین اسلامی” که مهمترین موضوع تمدن سازی نوین اسلامی می‌باشد و برای ساختن تمدن نوین اسلامی باید به سمت علم و فناوری حرکت کنیم و گفتمان ۱۰ سال آینده نیز گفتمان علم و فناوری است که می‌توان با تسلط به این گفتمان اندیشه‌ها و تفکرات خود را به صورت واضح انتقال داد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این مراسم همکاری مراکز علمی و نظامی را در ایجاد پیشرفت علمی و پژوهشی بسیار مهم برشمرد و گفت: دانش در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و جمع آوری دانش نیز در نهادهای نظامی و نهادهای ذیل نظامی صورت می‌گیرد و این هر دو مکمل هم هستند.
اسدالله شفیع زاده توسعه و پیشرفت تکنولوژی را به عنوان هدف اصلی جوامع صنعتی عنوان کرد و افزود: رمز پیشرفت و ترقی جوامع صنعتی ارتقای تکنولوژی در راستای ایجاد اقتصاد صنعتی می‌باشد.
وی گفت: در سال گذشته طبق آمار حدود سه هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال بودند که از این میزان شرکت‌های فعال دانش بنیان سهم شهرستان اهر ۲۴ شرکت بود که در زنجیره ” ایده، پژوهش تا تولید و تجاری سازی” در نهایت پنج شرکت به تجاری سازی رسیده‌اند.
شفیع زاده با اشاره به اینکه دومین جشنواره رویداد علمی هسته‌های مسئله محور با مشارکت مرکز رشد واحدهای فناوری اهر و بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه اهر برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه اهر در این گونه مراسمات علمی، خواستار تداوم این همکاری‌ها در راستای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای علمی و پژوهشی مختلف شد.
گفتنی است: با حضور حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر، سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل غنی زاده فرماندار و جمعی از مسئولان، نخبگان و پژوهشگران استانی و شهرستانی علاوه بر تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره رویداد علمی هسته های مسئله محور از طرح هلی شات تهاجمی عرفان حسین پور نیز رونمایی شد.