معاون میراث‌فرهنگی استان ‌آذربایجان‌شرقی از عقد قرارداد و تحویل پروژه مرمت و سامان‌دهی خانه عطایی اهر، در روز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ خبر داد. به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، وحید نواداد ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: قرارداد مرمت و سامان‌دهی خانه عطایی […]

معاون میراث‌فرهنگی استان ‌آذربایجان‌شرقی از عقد قرارداد و تحویل پروژه مرمت و سامان‌دهی خانه عطایی اهر، در روز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، وحید نواداد ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: قرارداد مرمت و سامان‌دهی خانه عطایی اهر در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ منعقد شده و در روز شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ به مرحله تحویل موقت رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی افزود: سبک‌سازی و خاک‌برداری سقف، استحکام‌بخشی پی و دیوارها مرمت و تکمیل سقف‌های چوبی، مرمت ایوان و عایق‌کاری رطوبتی پشت بام مورد به‌سازی و مرمت قرار گرفت.

همچنین او ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از آثار تاریخی و گنجینه‌های میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به اینکه آثار و بناهای تاریخی با گذشت زمان و عوامل مخرب آسیب‌دیده و فرسوده می‌شوند، لذا مرمت، حفظ و نگهداری این گونه آثار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر جامعه‌ای است که صاحب چنین آثار با ارزشی است.

نواداد بیان کرد: خانه تاریخی معروف به عطایی که از اماکن قدیمی و تاریخی شهرستان اهر است، در ۲۶ دی سال ۱۳۸۷ به ثبت ملی رسیده، مطلوب است در حفظ و نگهداری خانه‌های تاریخی از این دست که ذوق خلاق هنرمندان را نشان می‌دهد، به عنوان هویت تاریخی تلاش شود تا نه تنها محل بازدید گردشگران و مسافران باشد، بلکه به نسل‌های امروز و آینده نیز انتقال یابد.